Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

book binding attempt (και καλά...)

Πολύ καιρό τώρα φλερτάρω με την ιδέα της βιβλιοδεσίας. Φυσικά εδώ που μένω δεν υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθήσω κάποιο σεμινάριο. Απο την άλλη οι εποχές είναι δύσκολες για να κατεβαίνω στην Αθήνα για μαθήματα. Ρώτησα λοιπόν ποιόν άλλο απο την Μητέρα-Κατερίνα (σ.σ απο το Μητέρα Τερέζα) που βιβλιοδένει ολομόναχη τα βιβλία ευχών της να με βοηθήσει λιγάκι και εκείνη μου βρήκε ένα καταπληκτικό βιντεάκι που αν και στα ιταλικά ήταν άκρως κατατοπιστικό! Η τεχνική μου φάνηκε βατή (που λέγαμε και για τα θέματα στις Πανελλήνιες) αλλά τα υλικά λιγάκι δυσεύρετα κυρίως για μένα που μένω στην επαρχία. Χώρια που έχω βάλει στόχο να μην αγοράσω για όλο το 2012 κάτι που να αφορά κάποια καινούρια τεχνική μιας και ξεμυαλιζομαι και δεν τελειοποιώ τίποτα. Ήμουν λοιπόν έτοιμη να παρατήσω το όνειρο της βιβλιοδεσίας όταν ένα "βράδυ που βρεχε μονότονα" που λέει και το άσμα πέτυχα ψάχνοντας αυτό εδώ το tutorial. Χωρίς να το πολυσκεφτώ είπα να κάνω ένα πειραματάκι με ότι είχα σπίτι. Πήρα μερικές λευκές κόλλες Α4 και άρχισα να κόβω τις εσωτερικές σελιδούλες. Μέχρι εκεί καλά πήγαιναν τα πράγματα αν εξαιρέσεις πόσο δύσκολο είναι να κόψεις πολλά χαρτία σε ίδιες ακριβώς διαστάσεις ακόμα και αν χρησιμοποιείς paper trimmer...Με μια βελονίτσα αφού μέτρησα άνοιξα τις τρυπούλες. Και έφτασα στο δυσκολότερο σημείο το ράψιμο! Για πολύ ώρα σκεφτόμουν με τι να ράψω τις σελίδες, η κλωστή δεν μου φαινόταν αρκετά ανθεκτική, ο σπάγγος πολύ χοντρός για ένα μίνι σημειωματάριο όπως αυτό που είχα σκοπό να φτιάξω φυσικά ειδικό νήμα βιβλιοδεσίας που να έβρισκα μέσα στην μαύρη νύχτα...και τότε μου ήρθε έμπνευση αφού είχα στίψει το μυαλό μου για ώρα."Οδοντικό νήμα"!!!! Ναι ναι καλά διαβάζετε οδοντικό νήμα απο το οποίο έχω πραγματική εξάρτηση και υπάρχει πάντα μέσα στην τσάντα μου! Είναι κερωμένο και είναι πολύ μα πολύ ανθεκτικό. Περνάει μέσα απο την βελόνα και είναι λευκό δηλαδή πληρεί όλες τις προυποθέσεις ή τουλάχιστον αυτά που θεωρούσα εγώ σαν προυποθέσεις...Το μόνο μείον ήταν οτι αυτό που έχω έχει άρωμα μέντας με αποτέλεσμα όταν τελειώσα το ράψιμο των σελίδων το χειροποιήτο σημειωματάριο μου μύριζε σαν τσίχλα... Για τα εξώφυλλα χρησιμοποιήσα ένα κομμάτι ύφασμα που είχα, αρκετή κόλλα και λίγο σκληρό χαρτόνι ακολουθώντας τις οδηγίες χωρίς όμως να τηρώ (ως γνωστή ανυπόμονη) τους απαιτούμενους χρόνους για να στεγνώσει η κόλλα με αποτέλεσμα να γεμίσω χέρια, ρούχα, πάγκους και γενικά όλο το σύμπαν κόλλες. Καλά να πάθω όμως αφού το "αφήνουμε για ένα βράδυ" στο δικό μου φανταστικό κόσμο μεταφράζεται το αφήνουμε ένα δεκάλεπτο! Φυσικά οι επιπτώσεις της βιασύνης μου ήταν να μην γίνει τόσο τέλειο όσο ήθελα αλλά αφού προοριζόταν για ιχ και αφού το όλο εγχείρημα ξεκίνησε σαν ένα απλό πείραμα μια χαρά ήταν το αποτέλεσμα!Τι λέτε?









Οι εντυπώσεις μου απο αυτό το πείραμα είναι πως δεν είναι πολύ δύσκολο απλά θέλει υπομονή και χρόνο. Το δυσκολότερο σημείο είναι να πετύχεις τις γωνίες όταν τις ντύνεις με ύφασμα (πράγμα στο οποίο εγώ απέτυχα παταγωδώς...) και να πετύχεις να κολλήσεις σωστά τις εσωτερικές σελίδες στο εξώφυλλο ώστε να ξεφυλλίζεται σωστά το σημειωματάριο (και σε αυτό το θέμα λιγάκι θάλασσα τα έκανα...) Πιο ασφαλής λύση τελικά είναι να ράψεις τις εσωτερικές σελίδες στην ράχη του εξωφύλλου όπως έβρισκα σε άλλα tutorial αλλά τρομάρα μου δεν ήθελα να φαίνεται το νήμα.

Τωρα που έκανα μια απόπειρα θα το ξαναδοκιμάσω με περισσότερη υπομονή αυτή την φορά και μάλλον με κόλλα σπρεύ για να αποφύγω λεκέδες στο ύφασμα!

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!
υγ: όπως βλέπετε ο συνδυασμός του αρώματος μέντας και κόλλας επανέφερε την λαλιά μου χιχι
υγ2: μην απορείτε με τις φωτογραφίες...δεν απέκτησα ξαφνικά μάστερ στο photoshop κουμπούρας παραμένω τόσο στο να τραβάω φωτογραφίες της προκοπής όσο και να τις επεξεργάζομαι απλά βρήκα "λαυράκι". Όσες έχετε το ίδιο πρόβλημα μπείτε να παίξετε θα το διασκεδάσετε πραγματικά! Ως "πληθωρικός" άνθρωπος που είμαι νομίζω όμως πως λιγάκι το παράκανα με την επεξεργασία. Οι εσωτερικές σελίδες ολόλευκες είναι σαν το χιόνι απλά μου άρεσε αυτό το φθαρμένο τόσο πολύ...Να δείτε και μια κανονική για να ξέρετε πως είναι και στην πραγματικότητα τα χρώματα.


14 σχόλια:

  1. Πολύ καλή δουλεια!Το αποτέλεσμα υπέροχο!Καλή συνέχεια και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ όμορφο!!θέλω και εγώ να φτιάξω και έχω μερικές απορίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια χαρά τα πήγες. Εγώ που κάτι σκαμπάζω από βιβλιοδεσία (ένα ολόκληρο εξάμηνο στη σχολή κάναμε καλλιτεχνική βιβλιοδεσία)σου λέω ότι είναι πολύ καλό. Και το οδοντικό νήμα είναι μια πολλή καλή εναλακτική. Εκτός όλων των άλλων είσαι και πολλή εφευρετική δηλαδή! ;-)
    Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με ότι καταπιάνεσαι στο τέλος τα καταφέρνεις μια χαρά οπότε κι εδώ το ίδιο θα γίνει,πάντως το βιβλιαράκι σου μ' αρέσει πάρα πολύ!!!!
    Καλό μήνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μια χαρα τα καταφερες!!!ευχαριστω για το βιντεακι...και εγω ψαχνομουνα να μαθω βιβλιοδεσια...δεν ξερω ποτε θα το δοκιμασω...φιλια και καλο ΣΚ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το οδοντικό νήμα είναι συνηθισμένο υποκατάστατο. Είδες που το βρήκες μόνη σου- αυτό σημαίνει ότι το έχεις το θέμα!
    Απλά μην βάλεις κόλλα σε σπρέι - δεν θα στο κρατήσει. Θέλει άσπρη PVA και ένα πανάκι να καθαρίζεις τα χέρια σου ή όπου αλλού στάξει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνω με την Μυρτω.Ασπρη κολλα και απλωσε την με σφουγγαρακι καλυτερα.
    Μια χαρα βγηκε,πολυ ομορφο!Και μου αρεσε που εβαλες υφασμα στο εξωφυλλο!
    Σε φιλω!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολυ όμορφο αποτέλεσμα!!! Σε ευχαριστούμε κ για το tutorial!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάντα πρωτοποριακές είναι οι ιδέες σου. Μου αρέσει που θέλεις να μαθαίνεις νέα πράγματα και τα μοιράζεσαι μαζί μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. έγινε πολύ όμορφο! Και πάντα ευρυματική...οδοντικό νήμα;;;!!!! καλόόό
    Ευχαριστούμε για το βιντεάκι και βέβαια για το πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφιών! πολύ χρήσιμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. πάντα ευρυματική και πολυμήχανη!!! οδοντικό νήμα?? φανταστική εναλλακτική.. δεν σε προλαβαίνω όμως...τσόχες, felt με βελόνες, βιβλιοδεσία!!! μπράβο κορίτσι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ όμορφο... Με όλα καταπιάνεσαι, είσαι τρομερή!

    Καλά, χίλια ευχαριστώ που μοιράστηκες το "λαβράκι" σου μαζί μας... Τρομερή ανακάλυψη που θα χρησιμοποιώ στο εξής!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ιωαννάκι μου Καλημέρα! Το έκανες υπέροχο το βιβλιαράκι! Το δικό μου πρώτο δεν θες να το δεις... χιχι το δικό σου έγινε φανταστικό!!!
    Μπράβο κοριτσάκι μου, σε χαίρομαι που "παίζεις" με όλα και κάθε φορά μας ενθουσιάζεις με τις δημιουργίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πρώτη ΄φορά και τα πήγες καταπληκτικά!!που να δεις το δικο μου χαλια το ειχα κανει....αλλα θα ξαναπροσπαθήσω τωρα που μου το θυμησες!!το λαυρακι σου ειναι φανταστικη ανακάλυψη και σευχαριστω πολύ που το μοιραστηκες μαζί μας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλιαστε: